Inschrijven
Hoe kan ik me inschrijven?
Op onze website kun je de gewenste cursus opzoeken en je direct online inschrijven door op de knop ”Inschrijven” te klikken. Het is ook mogelijk om als bedrijf een deelnemer in te schrijven.
Wat gebeurt er na mijn inschrijving? Ontvang ik een bevestiging?
Na inschrijving ontvang je een automatische ontvangstbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Mocht je de ontvangstbevestiging niet hebben ontvangen, controleer dan de ongewenste e-mail of spamfolder. Is er geen ontvangstbevestiging ontvangen? Neem dan aub contact met ons op via backoffice@onzejoost.nl.
Kan ik een inschrijving annuleren?
Ja, het is mogelijk om een inschrijving te annuleren, maar de annuleringsvoorwaarden variëren afhankelijk van het tijdstip van annulering:
- Tot 4 weken voor aanvang van de cursus/meet-up dagen (reeks) kun je kosteloos annuleren of verplaatsen.
- Binnen 4 weken en 1 week vóór aanvang van de cursus worden 50% van de cursuskosten in rekening gebracht.
- Als je annuleert of verplaatst binnen een week voor aanvang van de cursus/meet-up dagen(reeks), wordt 100% van de cursusprijs in rekening gebracht. Dit komt doordat er al kosten zijn gemaakt die specifiek zijn gekoppeld aan de cursus/meet-up.
Houd er rekening mee dat eenmaal toegang verkregen tot de e-learning, deze niet meer geannuleerd kan worden. Bekijk hier de algemene voorwaarden.
Hoe kan ik een inschrijving annuleren?
Om een inschrijving te annuleren, stuur je een e-mail aan onze backoffice via het e-mailadres backoffice@onzejoost.nl.
Houd er rekening mee dat eenmaal toegang verkregen tot de e-learning, deze niet meer geannuleerd kan worden. Bekijk hier de algemene voorwaarden.
Mijn cursus heeft klassikale (meet-up) dagen. Is het mogelijk deze data op een later moment door te geven of is dit verplicht bij de inschrijving?
Het is niet verplicht om direct je meet-up(s) door te geven, dit kan ook terwijl je bezig bent met de cursus en weet wanneer je voldoende bent voorbereid om de meet-up(s) bij te wonen. Op ons inschrijfformulier is het wel verplicht om meet-up(s) in te vullen.
Wil je liever later aan ons doorgeven wanneer je de meet-up(s) bij wilt wonen? Geef dan bij de opmerkingen bij je inschrijving aan dat je je meet-up(s) later wilt doorgeven. De doorgegeven meet-up(s) worden dan niet genoteerd in ons systeem. Denk er dan wel om op tijd je meet-up(s) nog aan ons door te geven, er zijn maar een aantal plaatsen beschikbaar per meet-up(s).
Cursusinformatie
Wanneer kan ik met mijn cursus beginnen?
Bij onze e-learning cursussen (zelfstudie) is er de flexibiliteit om op elke datum te starten. Zodra we de inschrijving hebben verwerkt en de betaling is ontvangen, kun je al binnen een paar dagen aan de slag! Bij een iDeal betaling staat de cursus direct klaar in ons online leerplatform en kan er direct worden gestart.
Voor onze cursussen die starten met een e-learning en daarna meet-ups (blended learning) is het essentieel dat de e-learning is afgerond voordat de meet-ups kunnen worden bijgewoond. De datum van de meet-ups staat vast, deze zijn te vinden op de webpagina van de specifieke cursus. De e-learning kan flexibel worden gestart. Bij de inhoud van de cursus geven we aan hoeveel tijd er nodig is om de e-learning te doorlopen en goed voorbereid de meet-ups te volgen.
Voor onze klassikale cursussen zonder e-learning (meet-ups) hanteren we vaste startmomenten. De startdata en locaties zijn te vinden op de webpagina van de specifieke cursus waarin je geïnteresseerd bent.
Wanneer ontvang ik mijn boeken?
Onze Joost maakt geen gebruik van fysieke boeken. Voor cursussen die starten met een e-learning bieden we het lesmateriaal digitaal aan, zodat je direct toegang hebt tot de benodigde bronnen via ons online leerplatform.
Voor onze klassikale cursussen ontvang je het lesmateriaal, indien van toepassing, op locatie van Onze Joost of via de mail.
Do you offer courses in English?
Thank you for your interest in our courses. Unfortunately it is not possible to study in English at Onze Joost. All of our live courses, e-learnings and business cases are in Dutch. This is related to the Dutch terminology and Dutch legislation contained in our courses.
Welke leervormen biedt Onze Joost aan?
Onze Joost maakt gebruik van verschillende leervormen afhankelijk van de cursus die je wilt volgen.
Blendend learning: Een mix van e-learning (videolessen) en 1 of meerdere klassikale bijeenkomsten, ook wel onze meet-up(s) genoemd. Deze cursussen zijn te herkennen aan de tekst ‘’ E-learning + meetup(s)’’.
De cursussen die in deze leervorm worden aangeboden zijn onder andere:
- EnergiePrestatie-adviseur Woningen Basis (EP-W/B)
- EnergiePrestatie-adviseur Utiliteit Basis (EP-U/B)
- Gecertificeerd Maatwerk advies
- Woningwaarderingsstelsel
- Basis bouwkunde
- NEN 2580 en de meetinstructie
Zelfstudie: Onze videolessen zijn gebaseerd op een onafhankelijke lesmethode. In deze methode ben je verantwoordelijk voor je eigen leerproces. Je krijgt toegang tot jouw online leeromgeving, inclusief lesmateriaal, bronnen, tips en kennisvragen. Dit stelt je in staat om zelfstandig in eigen tijd en tempo te leren. Deze cursussen zijn te herkennen aan de tekst ‘’ E-learning’’.
De cursussen die in deze leervorm worden aangeboden zijn:
- Basis Bouwkunde | Zelfstudie
- NEN 2580 en Meetinstructie | Zelfstudie
- Woningwaarderingsstelsel | Zelfstudie
Meet-up(s): Onze klassikale cursussen zijn praktisch ingericht en leiden tot directe interactie en betrokkenheid. De klassikale lessen stelt deelnemers in staat om direct vragen te stellen, verduidelijking te vragen en actief deel te nemen aan discussies. Afhankelijk van de cursus ga je aan de slag met echte businesscases, best practices en nog veel meer. Deze cursussen zijn te herkennen aan de tekst ‘’Meet-up(s)’’.
De cursussen die in deze leervorm worden aangeboden zijn onder andere:
Kan ik de meet-up(s) ook online volgen?
Dat is geheel afhankelijk van de cursus die je volgt. Op het inschrijfformulier kun je aangeven of je fysiek of digitaal wilt deelnemen aan de meet-ups. Houd er rekening mee dat deze optie alleen beschikbaar is voor cursussen waarbij dit staat aangegeven op de website.
Dien ik alle videolessen te hebben afgerond alvorens ik wil deelnemen aan de meet-up(s)?
Voor sommige cursussen is het essentieel dat je alle videolessen in ons ons online leerplatform hebt afgerond voordat je kunt deelnemen aan de meet-up(s).
Onze Joost behoudt het recht om deelname aan de meet-up(s) te weigeren, indien blijkt dat de deelnemer de videolessen niet of nauwelijks heeft gevolgd.
Krijg ik aanvullende informatie over de meet-up(s) toegestuurd?
Ja, ongeveer 10 werkdagen voor de eerste meet-up dag ontvang je van ons een digitale uitnodiging.
In de uitnodiging staat het volgende aangegeven:
- Adres van de leslocatie;
- Start – en eindtijd;
- Naam van de docent;
- Afhankelijk van de cursus wat je dient mee te nemen.
Kan ik mijn geplande meet-up(s) verplaatsen?
We begrijpen dat plannen kunnen veranderen. Daarom bieden we flexibele opties voor het verplaatsen van de meet-up(s).
- Tot 4 weken voor aanvang van de cursus/meet-up dagen (reeks) kun je kosteloos annuleren of verplaatsen.
- Binnen 4 weken en 1 week vóór aanvang van de cursus worden 50% van de cursuskosten in rekening gebracht.
- Als je annuleert of verplaatst binnen een week voor aanvang van de cursus/meet-up dagen(reeks), wordt 100% van de cursusprijs in rekening gebracht. Dit komt doordat er al kosten zijn gemaakt die specifiek zijn gekoppeld aan de cursus/meet-up.
We begrijpen dat last-minute wijzigingen soms onvermijdelijk zijn, maar dit helpt ons onze inspanningen te plannen en onze toewijding aan kwaliteit te behouden.
Houd er rekening mee dat verplaatsingen schriftelijk moeten worden doorgegeven. Als alternatief kunt u een collega als plaatsvervanger laten deelnemen, zonder extra kosten. Let op, dit is niet bij alle cursussen mogelijk, enkel bij meet-up(s) zonder voorbereidende e-learning.
Ik heb een vraag over de inhoud van het lesmateriaal, waar kan ik terecht?
Inhoudelijke vragen over het lesmateriaal kun je stellen aan de docent tijdens de meet-up(s).
Kun je via Onze Joost toegang krijgen tot de ISSO, BRL en andere kennisdocumenten van de ISSO?
Ja, je kunt via ons eenvoudig een studentenlicentie afsluiten voor BouwZo. Via BouwZo krijg je de mogelijkheid om alle beschikbare kennis onbeperkt in te zien en te downloaden (zolang de licentie geldig is). Zo blijf je altijd up-to-date.
De licentie is verkrijgbaar in twee varianten:
- 6 maanden voor € 80 excl. btw.
- 12 maanden voor € 114 excl. btw.
Je kunt bij je inschrijving de licentie toevoegen aan je cursus.
Bij welke cursussen kan ik een BouwZo-licentie kopen?
Je kunt een BouwZo-licentie afsluiten bij een selectie van onze cursussen die gebruikmaken van de kennis op BouwZo als leermiddel:
- EnergiePrestatie-adviseur Woningen Basis (EP-W/B)
- EnergiePrestatie-adviseur Utiliteit Basis (EP-U/B)
- Het gecertificeerde Maatwerkadvies | EP-W Basis of Detail | ISSO 82.2
- Het gecertificeerde Maatwerkadvies | EP-U Basis of Detail | ISSO 75.2
- EnergiePrestatie-adviseur Woningen (EP-W) | Basis of Detail | Bijscholing 2024
- EnergiePrestatie-adviseur Utiliteit (EP-U) | Basis of Detail | Bijscholing 2024
Meer informatie over de BouwZo- licentie vind je hier of op de cursuspagina van een van de bovengenoemde cursussen.
Ontvang ik na het afronden van de cursus een certificaat?
Ja, na het succesvol afronden van de cursus ontvang je op aanvraag een bewijs van deelname.
Online leeromgeving
Wat houdt de online leeromgeving van Onze Joost in?
De online leeromgeving van Onze Joost is een digitaal leerplatform waar het lesmateriaal (videolessen/ oefenexamens etc.) beschikbaar is. In de online leeromgeving vind je naast het lesmateriaal ook diverse documentatie, opdrachten en kennisvragen.
Hoe log ik in op de online leeromgeving van Onze Joost?
Als je de cursus met iDeal hebt betaald, krijg je direct toegang tot onze online leeromgeving. Na het succesvol afronden van de betaling, ontvang je een e-mail, met daarin jouw inloggegevens en instructies.
Kies je voor een betaling op factuur, dan ontvang je jouw inloggegevens en instructies nadat de factuur is voldaan.
Je kunt inloggen via de homepagina van onze website. De knop staat rechts bovenin.
Ik heb geen inloggegevens voor de online leeromgeving ontvangen. Wat moet ik doen?
Je kunt zelf eerst drie dingen controleren:
- Is de factuur betaald?
- Heb je het juiste e-mailadres verstrekt?
- Is de e-mail is in de ongewenste mails of spam folder beland.
Als één van de drie punten niet van toepassing zijn, ben je welkom om contact op te nemen met via backoffice@onzejoost.nl.
Hoe lang blijven de videolessen beschikbaar?
Je hebt 1 jaar lang toegang tot de videolessen van jouw cursus. Dit geeft je voldoende tijd om op je eigen tempo te leren en de cursusinhoud grondig te bestuderen. Heb je ook meet-up(s) bij je cursus? Dan dien je deze dagen ook binnen de periode van 1 jaar bij te wonen.
Mijn toegangsperiode voor de online leeromgeving is verlopen. Kan ik deze verlengen?
Ja, het is mogelijk om je toegangsperiode voor de online leeromgeving te verlengen. De kosten zijn afhankelijk van de cursus die je volgt. Voor meer informatie kun je kijken op de cursuspagina. Mocht je de toegang willen verlengen dan kun je contact opnemen via backoffice@onzejoost.nl. We helpen je graag verder.
Ik heb problemen met inloggen op de online leeromgeving. Wat moet ik doen?
Als je problemen hebt met inloggen in de online leeromgeving, raden we aan om de volgende stappen te volgen:
- Controleer je inloggegevens: Zorg ervoor dat je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd. Let op eventuele hoofdletters en spaties.
- Wachtwoord resetten: Als je je wachtwoord bent vergeten of denkt dat het niet meer werkt, gebruik dan de ‘Wachtwoord vergeten’ optie op de inlogpagina om een nieuw wachtwoord in te stellen.
- Browserproblemen: Soms kunnen problemen met inloggen worden veroorzaakt door browserproblemen. Probeer een andere webbrowser of wis je browsercache en cookies.
Heb je alle stappen doorlopen en ervaar je nog problemen, neem dan contact op via backoffice@onzejoost.nl.
Mijn cursus staat op verlopen. Wat moet ik doen?
Als je eerder een cursus bij ons hebt aangeschaft, kan het voorkomen dat de nieuwe cursus als verlopen wordt weergegeven. Dit is meestal het gevolg van een verlopen toegangsperiode. Je kunt dit probleem snel oplossen door contact op te nemen met backoffice@onzejoost.nl.
Wanneer er via iDeal is betaald, staat de cursus dan klaar in de online leeromgeving?
Betreft het een cursus met een e-learning, dan staat de cursus direct voor je klaar in de online leeromgeving. Je ontvangt een mail met je inloggegevens. Heb je de mail niet ontvangen? Check dan aub je spam of ongewenst mail folder. Staat de mail daar ook niet in neem dan contact met ons op via Backoffice@onzejoost.nl.
Betaalmogelijkheden
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Onze Joost?
Onze Joost hanteert 2 soorten betaalmogelijkheden, namelijk:
- Betaling op factuur
- Betaling per iDeal
Binnen hoeveel tijd wordt de factuur voor de cursus verzonden?
We streven ernaar om de factuur uiterlijk binnen 2 werkdagen te versturen.
Wat is het betalingstermijn?
Betaling wordt verlangd binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur. Indien de factuur niet betaald is, kan deelname van de cursus niet plaatsvinden. Bij in company opleidingen wordt de factuur bij opdracht verstuurd, indien niet anders vermeld.
Mocht de cursus binnen 14 dagen plaatsvinden, dan zal de betalingstermijn korter zijn.
Kan ik in termijnen betalen?
Ja, je kunt in twee termijnen betalen. Houd er rekening mee dat termijnbetalingen alleen mogelijk zijn bij betaling op factuur.
Bij de betaling van het eerste termijn krijg je toegang tot de videolessen (indien van toepassing), bij betaling van de tweede termijn kun je deelnemen aan de meet-up(s). Mocht je in twee termijnen willen betalen vermeld dit dan bij jouw inschrijving. Het is niet mogelijk om bij alle cursussen in termijnen te betalen. Na jouw inschrijving informeren we jou over de mogelijkheden.
Kan ik mijn studievoucher van Wij Techniek gebruik bij Onze Joost?
Ja, je kunt je studievoucher van Wij techniek gebruiken bij Onze Joost. Je kunt jouw voucher inzetten door in de opmerkingen van je inschrijving te vermelden dat je gebruik maakt van een Wij Techniek voucher. Bekijk de actievoorwaarden op de website van Wij Techniek.
Over Onze Joost
Ontwikkelt Onze Joost haar eigen lesmateriaal?
Ja, het lesmateriaal van Onze Joost wordt samengesteld door zowel interne professionals als in samenwerking met experts uit het vakgebied. Onze Joost is goed in ingewikkelde zaken simpel maken. Onze cursussen zijn laagdrempelig en voor bijna iedereen toegankelijk. Door het beheer van het lesmateriaal in eigen hand te houden, zijn we in staat om op elk gewenst moment aanpassingen door te voeren. Hierdoor blijft ons lesmateriaal altijd up-to-date.
Hoe waarborgt Onze Joost de kwaliteit?
Onze Joost waarborgt kwaliteit op meerdere manieren. Allereerst zijn we trots op onze Cedeo-erkenning voor Open Bedrijfsopleidingen. Daarnaast zijn we aangesloten bij het Opleiderscollectief voor Energieprestatie, waardoor we te allen tijde kunnen voldoen aan de vereisten voor energieprestatie-examens. Bovendien selecteren we uitsluitend docenten die actief zijn in de praktijk, wat bijdraagt aan de kwaliteit van onze cursussen.
Hoe gaat Onze Joost om met mijn persoonsgegevens?
Door het aangaan van een overeenkomst met Onze Joost wordt toestemming verleend voor automatische verwerking van de uit de overeenkomst verkregen persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens gebruiken wij uitsluitend gebruiken voor onze eigen activiteiten. Onze Joost zal de door haar verkregen persoonsgegevens beheren op de wijze die de wet voorschrijft.
In company trajecten
Biedt Onze Joost ook maatwerk- en incompany trajecten?
Ja, wij organiseren in company trajecten uit ons huidige aanbod, maar verzorgen ook op maat gemaakte trajecten. Voor meer informatie kun je contact opnemen met backoffice@onzejoost.nl.
Vanaf hoeveel personen kan ik een offerte aanvragen?
Voor het aanvragen van een in company offerte hanteren wij doorgaans een minimum van 8 personen. Dit kan per in company traject verschillen. Voor vragen over het aantal deelnemers kun je contact opnemen via backoffice@onzejoost.nl.
Mijn vraag staat er niet tussen. Waar kan ik terecht?
Op elke cursuspagina beantwoorden we veel gestelde vragen met betrekking tot de desbetreffende cursus. Als je vraag daar niet wordt beantwoord, kun je altijd contact met ons opnemen via backoffice@onzejoost.nl. Ons team staat klaar om je te helpen en eventuele vragen te beantwoorden.